Oktober 2019 - Por todo el mundo, nieuwsbrief 51 September 2019 Oktober 2019 - Por todo el mundo, nieuwsbrief 51 September 2019
Por todo el mundo, nieuwsbrief 51 September 2019
Heftige tijd...

Por todo el mundo is een project voor kinderen met een leerprobleem of achterstand of met een verstandelijke beperking. Maar meer dan alleen een project is het ook één grote familie. Zowel de kinderen die we opvangen als de mensen waar we mee werken. En dat bleek vooral de afgelopen weken.

Begin augustus waren de 3 zonen van Evelin naar het zwembad voor zwemles, de oudste twee hadden zich gekwalificeerd voor de provinciale wedstrijden in La Paz. Tijdens een van hun zwemlessen krijgt Ahias, de middelste van 13 een kramp in zijn rug. Hij kan ineens niet meer op zijn voeten staan. Diezelfde avond met ontspannende medicatie gewoon naar bed gegaan. De volgende dag kon hij echter nog niet op zijn benen staan en hebben ze hem naar het ziekenhuis in Caranavi gebracht voor verder onderzoek. Daar hebben ze wel de spieren in zijn rug weer kunnen ontspannen, maar de verlamming in zijn benen bleef en ze stuurden hem door naar La Paz. Daar heeft hij anderhalve week in het kinderziekenhuis gelegen. Wat het precies is, daar waren de doktoren het niet echt over eens. Maar dat het alleen opgelost kan worden met veel fysiotherapie en hydrotherapie (in het zwembad) daar waren ze het wel over eens.

Sinds vijf weken is hij hier druk mee bezig. En hij boekt vooruitgang, wat hoop biedt op herstel. Hij begint sinds vorige week weer heel voorzichtig te lopen.

Hier komt wel een zorgwekkende financiele situatie uit voort. Want alles hier met heel hard werken draaiende houden is genoeg om de familie te onderhouden, maar alle medische en extra kosten van het verblijf in La Paz die lopen erg snel op. Evelin en haar kinderen zijn niet verzekerd, en ook al waren ze verzekerd, dat is super basis en dekt al zijn behandelingen niet.

We willen dan d.m.v. deze nieuwsbrief ook vragen om uw steun. Zowel in gebed als financieel. Ahias, Michel en Evelin zullen naar verwachting nog zeker tot eind september in La Paz verblijven. De schatting van de gemaakte kosten met de nog te maken kosten loopt richting de €4500,-. Dit gaat om de ziekenhuiskosten, fysiotherapie, hydrotherapie en OHB (een behandeling met verhoogde waarden van zuurstof). Dit samen helpt hem snel vooruit.

Giften kunnen worden overgemaakt naar de stichting o.v.v. Ahias. Wanneer zij weer terug in Caranavi zijn, kunnen we ons weer volop richten op de werkzaamheden.

Ondertussen komen de kinderen van de dagopvang gewoon en loopt ook snack Maryet gewoon door.

Deka
Alsof dit allemaal nog niet heftig genoeg was is Deka Miedema, vader van Trinke, op zondag 8 september plotseling overleden. Wat in hield dat Trinke naar Nedeland is gereisd en daar op moment van versturen van deze nieuwsbrief nog zit. Deka zat tot januari 2019 in het bestuur en was de drijvende kracht achter heel veel m.b.t. Por todo el mundo.

We willen iedereen, die ons op wat voor manier dan ook, ondersteunen, zowel bij ons werk, het herstel van Ahias als het verlies van Deka heel hartelijk bedanken.

stptem@gmail.com, www.portodoelmundo.com https://twitter.com/portodoelmundo1
https:// www.facebook.com/StichtingPortodoelmundo