Oktober 2021 - Por Todo El Mundo Oktober 2021 - Por Todo El Mundo
Por Todo El Mundo

Inclusief, iedereen hoort erbij!! Dat is vanaf het begin een belangrijke pijler geweest voor Por Todo El Mundo. Alyz, een van de kinderen die vanaf 2016 bij de opvang komt, is daar een mooi voorbeeld van.
Ze is begonnen bij PTEM, later ging ze naar het speciaal onderwijs en kwam ze nog halve dagen. Maar sinds kort zit ze op Vida & Verdad, een van de beste scholen van het dorp. Ze zit in groep 5. Alyz is doof, dus praat met gebarentaal. Ze kan goed duidelijk maken wat ze bedoelt, en is een erg slim meisje.

Naast Alyz zijn er in Caranavi vele kinderen, die naar het reguliere onderwijs gaan, maar niet goed mee kunnen komen. Deze groep kinderen kan bij PTEM extra ondersteuning krijgen. De groep is de laatste tijd behoorlijk gegroeid (mede door Covid-19 en het thuisonderwijs). Er waren binnen de opvang echter niet genoeg tafels en stoelen om deze kinderen op een fatsoenlijke manier les te geven. Dankzij de opbrengst van een collecte van de PKN in Garyp zijn er 12 tafeltjes met stoelen gemaakt. Zo hebben ze hun eigen plekje, waar ze op hun eigen niveau extra les kunnen ontvangen.

10,- actie
Dit jaar bestaat PTEM 10 jaar. Om ons 10 jarig bestaan te vieren houden we een € 10,- ACTIE. Zou u mee willen doen door eenmalig of structureel € 10,- te geven, zodat we ons ook de komende 10 jaar in kunnen blijven zetten voor kinderen met een beperking in Bolivia. Dit kan op rekening nummer: NL54RABO0118053515 van St. Por Todo El Mundo in Groningen. DOET U MEE?!
Ook in Bolivia is het 10 jarig jubileum niet ongemerkt voorbij gegaan. Ze hebben een feestje gegeven om dit met kinderen en ouders te vieren.