Oktober 2021 - Rouwen in de tijd Oktober 2021 - Rouwen in de tijd
Dinsdagavond 9 november 19.45u
Rouwen in de tijd – met gastspreker Marinus van den Berg

We hebben een bewogen tijd achter de rug. In ons persoonlijk leven en ook in de gemeente. Mensen zijn gestorven en het afscheid nemen en rouwen werd en wordt beïnvloed door allerlei coronamaatregelen. Deze avond is er om stil te staan bij rouw en we laten ons daarbij begeleiden door Marinus van den Berg (1947), hij is pastor, werkte 40 jaar in de zorg en publiceerde vele boeken over rouw (o.a. Rouwen in de tijd en Ode aan de eenzaamheid - uitgeverij ten Have).

Rouw is een normale reactie op verlies. Een verlies van iemand of iets waaraan je gehecht was. Er zijn vele soorten van verlies. Soms komt ze heel plotseling. Niet de vraag hoe oud was hij/zij of hoe lang is het geleden is belangrijk, maar: wat betekende hij of zij voor jou? Belangrijke mensen en gebeurtenissen zijn levenslang. Ieder gaat er op een eigen manier mee om. Aan de hand van verhalen zal Marinus van den Berg vertellen wat hij van mensen in de rouw heeft geleerd. Luisteren naar verhalen van mensen heeft zijn voorkeur. Tijdens de bijeenkomsten is er veel ruimte voor over en weer.

Locatie: It Gebou, Augustinusga
Inloop met koffie en thee vanaf 19.30u

NB. Deze avond is speciaal voor onze gemeente. Woensdagavond 10 november zal Marinus van den Berg nogmaals spreken in Kootstertille, voor alle vijf gemeenten binnen het samenwerkingsverband. Ook daar ben je/bent u van harte welkom mocht dat beter passen: 20.00u in het Kerkelijk Centrum in Kootstertille. Van harte welkom!