Elke week op zondag t/m zaterdag 9 april 2022

Tijdstip:
 13.30 uur  - 14.30 uur
Locatie:
 Kantine SV ASC '75 (It Oast 1a)
Prijs:
 gratis

We werken deze 4 zondagen aan een mooie Palmpasenstok. Maar... waar staat zo'n Palmpasenstok nou eigenlijk voor?
De stok is versierd en vrolijk, maar hij heeft de vorm van een kruis. De mensen heten Jezus hartelijk welkom in de stad, zijn vrolijk bij Zijn komst, maar enkele dagen later roepen mensen: "Weg met Jezus". Hij sterft aan het kruis.
Groene takjes verwijzen naar de palmtakken waar de mensen mee zwaaien als Jezus de stad op een ezel binnenrijdt. Welkom!
30 rozijnen staan voor de 30 zilverstukken die Judas krijgt. Hij verklikt Jezus door te vertellen waar Jezus is en hoe zijn tegenstanders Hem het beste kunnen pakken: midden in de nacht, bijna niemand die het dan ziet.
Aan de stok is een broodhaantje geprikt. Dat haantje kraait als een andere vriend van Jezus, Simon Petrus, drie keert zegt dat hij Jezus niet kent. Hij is Jezus gevolgd en vlakbij de plaats waar Hij gevangen wordt gehouden. Hij is bang dat hij ook wordt gepakt. Als mensen zeggen: "Jij hoort toch bij Jezus", zegt hij drie keer "Nee". Dan kraait er een haan.
Er hangt ook iets zuurs aan de stok. Als Jezus dorst krijgt aan het kruis, in de hete zon, is er iemand die Jezus zure wijn te drinken geeft. Hij steekt een spons op een lange stok en houdt die omhoog bij Jezus´ mond.
Het papier wikkelt zich omhoog langs de stok. Dat laat zien dat Jezus is opgestaan. God heeft Hem opgewekt uit de dood. Hij leeft. Een bloem of een papieren zonnetje in het midden van de palmpasenstok vertelt hetzelfde: Jezus is opgestaan, Zijn licht is opgegaan, als de zon.
Fijn om zo door samen te knutselen het Paasverhaal nog beter te leren kennen.
Ook mee knutselen? Kom gezellig langs. Opgeven is niet nodig en meedoen is gratis. Kun je een keertje niet komen? Jammer, maar geen enkel probleem!

datum en tijdstip 21-04-2024 om 11:00