September 2021- Van de kerkenraad September 2021- Van de kerkenraad
Van de kerkenraad
Enkele punten uit de kerkenraadsvergadering van 6 juli 2021:

De opening wordt verzorgd door Erwin Kooistra. Hij leest Mattheüs 6 vers 25-30, ‘Maak je geen zorgen voor de dag van morgen.’
Het thema voor het nieuwe kerkseizoen is: Van U is de toekomst.
Verder waren er nog verschillende bespreekpunten:
Spreekuur voor Inge en Erwin: de enige dominee die hiermee begon was Anne Verbaan in de kleine pastorie. Is hier weer behoefte aan, laat het ons weten!!
Het in memoriam van Akkie Nicolai is per abuis niet geplaatst in het Tsjerkefinster van juli/augustus en komt daarom in deze editie.
Op 2 juni is er overleg geweest met de wijkdames, de naam wordt gewijzigd in bezoekmedewerkers.
Verschillende activiteiten worden vanaf september weer opgestart, w.o. een bijbelgespreksgroep, de woensdagmiddag activiteit en eventueel koffie drinken na de kerkdienst.
Collectemunten kunt u elke zondag na de dienst meenemen.
De jeugd heeft een erg positief kampeerweekend gehad in Kootstertille.
Er is nog geen nieuwe diaken gevonden, hier wordt aan gewerkt.
Op de oproep om kerkdienst gemist met beeld aan te schaffen is helaas geen reactie geweest. De aanschaf van een camera gaat dan ook niet door. Mocht er in de toekomst wel belangstelling voor zijn dan kunnen we dit weer oppakken.
Na overleg met fanfare De bazuin zullen nog enkele platen tegen de gevel geplaatst worden om de akoestiek in het gebouw te verbeteren.
De verroeste lantaarn bij de ingang van de kerk is volledig gerestaureerd door onze kerkmeester Kees van der Kooi.
De kerkdiensten zijn tijdens de vakantieperiode redelijk bezocht, mede dankzij vakantiegangers. Hierbij nodigen wij jullie uit om een dienst bij te wonen en weer mee te zingen wat nu weer mogelijk is. Graag tot ziens!!
Namens de kerkenraad, Pieter Nicolai