Voorstellen Ds. Inge Landman Voorstellen Ds. Inge Landman

Dag allemaal,

Ik ben Inge Landman, jullie dominee!
Ik ben 38 jaar en woon samen met Hans en onze zoon Boaz op een boerderij (melkveebedrijf) in Aldeboarn. Oorspronkelijk kom ik uit Ermelo dus het was best een overgang van de beboste Veluwe naar het wijde Friese landschap. Maar het is niet de grootste verandering qua omgeving, die was toen ik werd uitgezonden naar Colombia, waar ik 2,5 jaar gewerkt en gewoond heb.

In Colombia was ik werkzaam als predikant en daar voelde ik dat het ook iets was wat ik in Nederland wilde blijven doen. Toch heb ik eenmaal terug in Nederland eerst de tijd genomen om de kerk in Nederland opnieuw te leren kennen, na zo’n lange tijd weggeweest te zijn. Ik werkte de afgelopen jaren als coördinator van het contextueel bijbellezen voor Kerk in Actie en hield me ook met andere bijbelprojecten bezig en zo kwam ik bij heel wat mensen en gemeentes over de vloer om samen aan de slag te gaan met bijbelverhalen.

Mijn passie is om het verhaal van mensen te verbinden met het verhaal van God, omdat ik geloof dat daarin kracht, troost en bevrijding te vinden is. Ik werk graag met bijbelverhalen want die blijven inspireren, ook als ze ingewikkeld zijn. Samen de verhalen lezen brengt elke keer weer nieuwe ontdekkingen voor ons leven van vandaag en daarmee zijn de verhalen onverminderd relevant. Ik begin wel graag bij het hier en nu: wat houdt je bezig, wat brengt vreugde, waar maak je je zorgen om?

Het verhaal van de Emmaüsgangers (Lucas 24: 13-35) inspireert me in mijn manier van werken, Jezus kwam naar hen toe, liep met hen mee en luisterde. Hij stelde vragen zodat ze in hun eigen woorden konden vertellen wat hen bezig hield. Al pratende komt de schrift ter spraken en in het vieren en delen ervaren ze iets van Zijn aanwezigheid. Een prachtig verhaal dat me helpt om mijn manier van werken in de gemeente vorm te geven. Met beide benen op de grond, met een luisterend oor, samen zoekend naar Gods aanwezigheid en daarvan delen in woord en daad. Ik hoop dat jullie dat ook zullen merken de komende jaren en dat we elkaar mogen leren kennen. Laten we samen oplopen en delen in geloof, hoop en liefde!

Een hartelijke groet!

Ds. Inge